Key Performance Indicators (KPI) sunt utilizați aproape peste tot. Aceștia sunt indicatori specifici, măsurabili, pe baza cărora se poate stabili și urmări un obiectiv. Știind ce vrei să realizezi și prin ce mijloace măsurabile poți ajunge acolo înseamnă că treaba este pe jumătate făcută. Dintre aceste obiective parțiale se poate crea o strategie de marketing cu ajutorul căreia munca ta va fi mai ușoară. În acest blog, îți prezentăm mai multe valori care te pot ajuta să stabilești și să urmărești obiectivele în cadrul campaniilor PPC.
Indicatorii cheie de performanță sunt importanți pentru a măsura performanța campaniilor PPC, astfel încât să le poți evalua eficiența sau să iei în considerare optimizarea acestora. Înțelegerea indicatorilor cheie de performanță ar trebui să fie baza oricărei persoane care decide să lucreze cu reclame PPC.
Urmărirea KPI-urilor PPC este ca și cum ai păși pe scară. Este o modalitate de a urmări performanța ad-ului PPC pentru a vă asigura că anunțurile sunt eficiente. Conform cercetărilor, 85% din campaniile publicitare Google eșuează fără analize adecvate.
În ciuda importanței monitorizării performanței, 70% dintre companii nici măcar nu s-au uitat la campaniile PPC de peste o lună! Dacă faci parte din acest 70%, este timpul să arunci o privire mai profundă. Iată patru KPI-uri PPC importante de urmărit.
Numărul de click-uri
Fiecare conversie începe cu un click. De aceea, click-urile reprezintă un indicator incipient al succesului campaniilor PPC.
Acest indicator KPI măsoara numărul de persoane care au facut click pe ad-ul tău.
Managerii de campanii adesea înregistrează conturile pe parcursul lunii pentru a întrerupe anunțurile care nu au performanțe și chiar măresc sumele licitate pentru anunțurile existente.
Click-urile reprezintă un KPI excelent pentru verificarea performanței contului periodic. Cu toate acestea, succesul unei campanii nu este determinata doar prin acestea.
Rata de click (CTR)
Click-urile sunt un indicator vital al succesului campaniei de PPC. Pur și simplu, oamenii fac click pe anunțul tău dacă consideră că este relevant și valoros. Pe baza click-urilor publicitare, mulți specialiști în marketing decid dacă își întrerup campaniile sau își măresc sumele licitate.
Cu toate acestea, numai click-urile nu oferă o perspectivă completă asupra performanței campaniei. De aceea, este importantă măsurarea ratei de click. Această valoare vitală PPC îți arată câți utilizatori au dat clic pe anunțul tău după ce l-au văzut.
Scorul de calitate
Scorul de calitate este o valoare numerică care afectează poziția anunțului în Căutarea Google. Google a creat-o pentru a indica dacă conținutul promovat este relevant.
Acest indicator se bazează pe mai mulți factori, inclusiv CTR estimat în general, performanța paginii de destinație, relevanța anunțului și formatul acestuia. Un scor de bună calitate, de la 7 la 10, indică faptul că o să plătești mai puțin pentru rezultate bune. Un scor de calitate proastă, sub 6, vă spune că plătești prea mult.
Rata de conversie
Dacă ar exista un „cel mai important” KPI PPC de urmărit, acesta ar fi rata de conversie. Rata de conversie (CVR) este întregul motiv pentru care rulezi reclame Search plătite. Reprezintă numărul de persoane care au văzut anunțul, au dat click pe acesta, au urmărit îndemnul (CTA) și l-au transformat într-o vânzare. Rata de conversie este măsura succesului business-ului.
Poți să calculezi CVR împărțind numărul de conversii pe care le-a adus o campanie la numărul total de click-uri. De exemplu, dacă ați obținut 200 de clicuri și 10 conversii, CVR-ul tău ar fi 10/200 sau 5%.
Acum, s-ar putea să te întrebi dacă CVR este cel mai important KPI de urmărit dar nu este chiar asa.Acest lucru se datorează faptului că CVR este influențat de zeci de factori. De la cuvinte cheie și copiere publicitară până la proiectarea paginii de destinație și CTA, fiecare aspect mic al campaniei tale PPC poate afecta ratele de conversie. Urmărirea altor indicatori de performanță oferă o idee mai precisă despre locul în care trebuie făcute ajustări pentru a îmbunătăți rezultatele.
Nu uita că indicatorii KPI nu se exclud reciproc. Îmbunătățirea CTR poate avea un impact pozitiv asupra Scorului de calitate, iar îmbunătățirea Scorului de calitate poate avea un impact pozitiv asupra costului pe click și costului pe achiziție, creând la rândul său campanii PPC mai optimizate.